9 янва­ря. Свя­той апо­стол пер­во­му­чен­ник и архи­ди­а­кон Стефан 
Свя­той апо­стол пер­во­му­че­ник и архи­ди­а­кон Сте­фан был стар­шим сре­ди семи диа­ко­нов, постав­лен­ных сами­ми апо­сто­ла­ми, поэто­му его назы­ва­ют архи­ди­а­ко­ном. Он был хри­сти­ан­ским пер­во­му­че­ни­ком и постра­дал за Хри­ста в воз­расте око­ло 30 лет. По выра­же­нию Асте­рия, это был “нача­ток…

Свя­той апо­стол пер­во­му­че­ник и архи­ди­а­кон Сте­фан был стар­шим сре­ди семи диа­ко­нов, постав­лен­ных сами­ми апо­сто­ла­ми, поэто­му его назы­ва­ют архи­ди­а­ко­ном. Он был хри­сти­ан­ским пер­во­му­че­ни­ком и постра­дал за Хри­ста в воз­расте око­ло 30 лет.

По выра­же­нию Асте­рия, это был “нача­ток муче­ни­ков, учи­тель стра­да­ний за Хри­ста, осно­ва­ние доб­ро­го испо­ве­да­ния, ибо преж­де Сте­фа­на никто не изли­вал кро­ви сво­ей за Евангелие”.

Будучи испол­нен Духа Свя­то­го, свя­той Сте­фан с дерз­но­ве­ни­ем убе­ди­тель­но про­по­ве­до­вал хри­сти­ан­ское уче­ние и побеж­дал иудей­ских зако­но­учи­те­лей в спо­рах. За это иудеи окле­ве­та­ли Сте­фа­на, буд­то бы он про­из­но­сит хулы на Бога и на Мои­сея. С таким обви­не­ни­ем свя­той Сте­фан пред­стал перед синед­ри­о­ном и пер­во­свя­щен­ни­ком. Он про­из­нес пла­мен­ную речь, в кото­рой изло­жил исто­рию еврей­ско­го наро­да и сме­ло обли­чил иуде­ев в гоне­ни­ях на про­ро­ков и в каз­ни ожи­дав­ше­го­ся ими Мес­сии, Иису­са Христа.

Во вре­мя речи свя­той Сте­фан вдруг уви­дел небо отвер­стым и Иису­са Хри­ста во сла­ве, сто­я­ще­го одес­ную Бога. Он гром­ко про­воз­гла­сил об этом. Тогда иудеи, заты­кая уши, набро­си­лись на него, повлек­ли его за город и поби­ва­ли кам­ня­ми, а свя­той муче­ник молил­ся за сво­их убийц. Вда­ли, на воз­вы­ше­нии, сто­я­ла Матерь Божия со свя­тым апо­сто­лом Иоан­ном Бого­сло­вом и усерд­но моли­лась за муче­ни­ка. Перед смер­тью Сте­фан про­из­нес: “Гос­по­ди Иису­се, при­и­ми дух мой, Гос­по­ди, не вме­ни им это во грех”, – и затем радост­но пре­дал Хри­сту свою чистую душу.

Тело свя­то­го пер­во­му­че­ни­ка Сте­фа­на, остав­лен­ное на съе­де­ние зве­рям, тай­но взял извест­ный еврей­ской учи­тель Гама­ли­ил с сыном сво­им Ави­вом и пре­дал погре­бе­нию в сво­ем име­нии. Впо­след­ствии они оба уве­ро­ва­ли во Хри­ста и при­ня­ли свя­тое Крещение.

Тро­парь, глас 4

По́­дви­гом до́б­рым под­ви­за­́л­ся еси́, /​пер­во­му́­че­ни­че Хри­сто́в, и апо́сто­ле, и архи­ди­а́коне Сте­фа́не, /​и мучи́­те­лей обли­чи́л еси́ нече́­стие, /​ка́­ме­ни­ем бо поби­е́н от рук без­за­ко́н­ных, /​вене́ц от я́же свы­́­ше дес­ни́­цы при­я́л еси́ /​и к Бо́­гу взы­ва́л еси́, вопи­я́: /​Го́с­по­ди, не поста́ви им гре­ха́ сего́.

Кондак, глас 3

Вла­ды­́ка вче­ра́ нам пло́тию при­хож­да́­ше, /​и раб днесь от пло́ти исхож­да́­ше, /​вче­ра́ Ца́р­ству­яй пло́тию роди́­ся, /​днесь раб ка́­ме­ни­ем поби­ва́ет­ся; /​того́ ра́­ди и скон­ча­ва́ет­ся /​пер­во­му́­че­ник и Боже́ствен­ный Стефа́н.

Вели­ча­ние

Вели­ча́ем тя, /​стра­сто­те́рп­че свя­ты­́й Сте­фа́не, /​и чтим чест­на́я стра­да́­ния тво­я́, /​/​я́же за Хри­ста́ пре­тер­пе­́л еси́.

Молит­ва пер­во­му­че­ни­ку и архи­ди­а­ко­ну Стефану

Пе́р­вый во диа́ко­нех, пе́р­вый и в му́­че­ни­цех пока­за­́л­ся еси́, свя­ты­́й Сте­фа́не, апо́сто­ле, испо́лнь бо ве́­ры и си́­лы во уче́­нии и в зна́­ме­ни­их вели́к яви́л­ся еси́, и ник­то́­же воз­мо́­же про­ти­ву­ста́ти пре­му́д­ро­сти и ду́­ху, и́ми­же гла­го́лал еси́, лице́ же тво­е́ на со́н­ми­щи ви́­де­но бысть, я́ко лице́ а́н­ге­ла. Те́м­же, испо́л­нен Свя­та́­го Ду́­ха быв, ви́­дел еси́ отве́р­стое не́­бо и сла́ву Бо́­жию и Сы́­на чело­ве́­ча, Го́с­по­да на́­ше­го Иису́­са Хри­ста́, одес­ну́ю сто­я́­ща Бо́­га Отца́. Та́­же и от жесто­ко­вы­́й­ных и уби́йц иуде́ев ка́­ме­ни­ем пред лице́м Пре­бла­го­сло­ве́н­ныя и моля́­щи­я­ся о тебе́ Де́­вы, Ма́­те­ре Его́, поби­ва́емь, пре­кло́нь коле́­на, возо­пи́л еси́ гла́­сом ве́­ли­им: Го́с­по­ди, не поста́ви им гре­ха́ сего́! И та́ко дух твой Го́с­по­ду Иису́­су ра́­дост­но пре́­дал еси́. Сего́ ра́­ди моли́твен­ни­ка и пред­ста́­те­ля тя стя­жа́­хом, коле́­на души́ и се́рд­ца на́­ше­го пре­кло́нь­ше, тя мо́­лим: воз­де­жи́ ру́­це тво­и́ ко Го́с­по­ду, и спо­дви́­жи все­му́ ро́­ду чело­ве́­че­ско­му Пред­ста́­тель­ни­цу и Хода́та­и­цу к Сы́­ну Сво­е­му́, Пре­свя­ту́ю Ма́­терь Де́ву, и о нас, при­́с­но про­гнев­ля́­ю­щих гре­хо́м и ле́­но­стию, моли́ Бла­га́­го Спа́­са на́­ше­го, да пода́ст нам бла­го­да́ть во бла­го­вре́­мен­ную по́­мощь к пока­я́­нию и тво­и́м пред­ста́­тель­ством и заступле́­ни­ем Пре­свя­ты­́я Ма́­те­ре Сво­е­я́ в день он, стра́ш­ный и пра́вед­ный, да не поста́вит пред на́­ми гре­хи́ на́­ша, но по щед­ро́там Сво­и́м, тобо́ю умо­ле́н быв, да рече́т души́ на́­шей: спа­се́­ние ва́­ше есмь Аз во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Попраздн­ство Рож­де­ства Хри­сто­ва. Прп. Фео­до­ра Начер­тан­но­го, исп. (ок. 840) Прп. Фера­пон­та Бело­е­зер­ско­го, Можай­ско­го (обрет. мощей, 1514). Свт. Фео­до­ра, архи­еп. Кон­стан­ти­но­поль­ско­го (ок. 686). Прп. Вони­фа­тия Фео­фа­нов­ско­го, Киев­ско­го (1871). Сщмч. Тихо­на, архи­еп. Воро­неж­ско­го (1919). Мц. Анто­ни­ны Брян­ских (1937).

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму