9 янва­ря. Свя­той апо­стол пер­во­му­чен­ник и архи­ди­а­кон Стефан 
Свя­той апо­стол пер­во­му­че­ник и архи­ди­а­кон Сте­фан был стар­шим сре­ди семи диа­ко­нов, постав­лен­ных сами­ми апо­сто­ла­ми, поэто­му его назы­ва­ют архи­ди­а­ко­ном. Он был хри­сти­ан­ским пер­во­му­че­ни­ком и постра­дал за Хри­ста в воз­расте око­ло 30 лет. По выра­же­нию Асте­рия, это был “нача­ток…

Свя­той апо­стол пер­во­му­че­ник и архи­ди­а­кон Сте­фан был стар­шим сре­ди семи диа­ко­нов, постав­лен­ных сами­ми апо­сто­ла­ми, поэто­му его назы­ва­ют архи­ди­а­ко­ном. Он был хри­сти­ан­ским пер­во­му­че­ни­ком и постра­дал за Хри­ста в воз­расте око­ло 30 лет.

По выра­же­нию Асте­рия, это был “нача­ток муче­ни­ков, учи­тель стра­да­ний за Хри­ста, осно­ва­ние доб­ро­го испо­ве­да­ния, ибо преж­де Сте­фа­на никто не изли­вал кро­ви сво­ей за Евангелие”.

Будучи испол­нен Духа Свя­то­го, свя­той Сте­фан с дерз­но­ве­ни­ем убе­ди­тель­но про­по­ве­до­вал хри­сти­ан­ское уче­ние и побеж­дал иудей­ских зако­но­учи­те­лей в спо­рах. За это иудеи окле­ве­та­ли Сте­фа­на, буд­то бы он про­из­но­сит хулы на Бога и на Мои­сея. С таким обви­не­ни­ем свя­той Сте­фан пред­стал перед синед­ри­о­ном и пер­во­свя­щен­ни­ком. Он про­из­нес пла­мен­ную речь, в кото­рой изло­жил исто­рию еврей­ско­го наро­да и сме­ло обли­чил иуде­ев в гоне­ни­ях на про­ро­ков и в каз­ни ожи­дав­ше­го­ся ими Мес­сии, Иису­са Христа.

Во вре­мя речи свя­той Сте­фан вдруг уви­дел небо отвер­стым и Иису­са Хри­ста во сла­ве, сто­я­ще­го одес­ную Бога. Он гром­ко про­воз­гла­сил об этом. Тогда иудеи, заты­кая уши, набро­си­лись на него, повлек­ли его за город и поби­ва­ли кам­ня­ми, а свя­той муче­ник молил­ся за сво­их убийц. Вда­ли, на воз­вы­ше­нии, сто­я­ла Матерь Божия со свя­тым апо­сто­лом Иоан­ном Бого­сло­вом и усерд­но моли­лась за муче­ни­ка. Перед смер­тью Сте­фан про­из­нес: “Гос­по­ди Иису­се, при­и­ми дух мой, Гос­по­ди, не вме­ни им это во грех”, – и затем радост­но пре­дал Хри­сту свою чистую душу.

Тело свя­то­го пер­во­му­че­ни­ка Сте­фа­на, остав­лен­ное на съе­де­ние зве­рям, тай­но взял извест­ный еврей­ской учи­тель Гама­ли­ил с сыном сво­им Ави­вом и пре­дал погре­бе­нию в сво­ем име­нии. Впо­след­ствии они оба уве­ро­ва­ли во Хри­ста и при­ня­ли свя­тое Крещение.

Тро­парь, глас 4

По́двигом до́брым подвиза́лся еси́, /​первому́чениче Христо́в, и апо́столе, и архидиа́коне Стефа́не, /​и мучи́телей обличи́л еси́ нече́стие, /​ка́мением бо побие́н от рук беззако́нных, /​вене́ц от я́же свы́ше десни́цы прия́л еси́ /​и к Бо́гу взыва́л еси́, вопия́: /​Го́споди, не поста́ви им гре­ха́ сего́.

Кондак, глас 3

Влады́ка вче­ра́ нам пло́тию прихожда́ше, /​и раб днесь от пло́ти исхожда́ше, /​вче­ра́ Ца́рствуяй пло́тию роди́ся, /​днесь раб ка́мением побива́ется; /​того́ ра́ди и скончава́ется /​первому́ченик и Боже́ственный Стефа́н.

Вели­ча­ние

Велича́ем тя, /​страстоте́рпче святы́й Стефа́не, /​и чтим честна́я страда́ния твоя́, /​/​я́же за Хри­ста́ претерпе́л еси́.

Молит­ва пер­во­му­че­ни­ку и архи­ди­а­ко­ну Стефану

Пе́рвый во диа́конех, пе́рвый и в му́ченицех показа́лся еси́, святы́й Стефа́не, апо́столе, испо́лнь бо ве́ры и си́лы во уче́нии и в зна́мениих вели́к яви́лся еси́, и никто́же возмо́же противуста́ти прему́дрости и ду́ху, и́миже глаго́лал еси́, лице́ же твое́ на со́нмищи ви́дено бысть, я́ко лице́ а́нгела. Те́мже, испо́лнен Свята́го Ду́ха быв, ви́дел еси́ отве́рстое не́бо и сла́ву Бо́жию и Сы́на челове́ча, Го́спода на́шего Иису́са Хри­ста́, одесну́ю стоя́ща Бо́га Отца́. Та́же и от жестоковы́йных и уби́йц иуде́ев ка́мением пред лице́м Преблагослове́нныя и моля́щияся о тебе́ Де́вы, Ма́тере Его́, побива́емь, прекло́нь коле́на, возопи́л еси́ гла́сом ве́лиим: Го́споди, не поста́ви им гре­ха́ сего́! И та́ко дух твой Го́споду Иису́су ра́достно пре́дал еси́. Сего́ ра́ди моли́твенника и предста́теля тя стяжа́хом, коле́на души́ и се́рдца на́шего прекло́ньше, тя мо́лим: воз­де­жи́ ру́це твои́ ко Го́споду, и сподви́жи все­му́ ро́ду челове́ческому Предста́тельницу и Хода́таицу к Сы́ну Сво­е­му́, Пресвяту́ю Ма́терь Де́ву, и о нас, при́сно прогневля́ющих грехо́м и ле́ностию, моли́ Блага́го Спа́са на́шего, да пода́ст нам благода́ть во благовре́менную по́мощь к покая́нию и твои́м предста́тельством и заступле́нием Пресвяты́я Ма́тере Сво­ея́ в день он, стра́шный и пра́ведный, да не поста́вит пред на́ми гре­хи́ на́ша, но по щедро́там Свои́м, тобо́ю умоле́н быв, да рече́т души́ на́шей: спасе́ние ва́ше есмь Аз во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Попраздн­ство Рож­де­ства Хри­сто­ва. Прп. Фео­до­ра Начер­тан­но­го, исп. (ок. 840) Прп. Фера­пон­та Бело­е­зер­ско­го, Можай­ско­го (обрет. мощей, 1514). Свт. Фео­до­ра, архи­еп. Кон­стан­ти­но­поль­ско­го (ок. 686). Прп. Вони­фа­тия Фео­фа­нов­ско­го, Киев­ско­го (1871). Сщмч. Тихо­на, архи­еп. Воро­неж­ско­го (1919). Мц. Анто­ни­ны Брян­ских (1937).

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму