30 декаб­ря. Пре­по­доб­ный Дани­ил испо­вед­ник, в схи­ме Стефан
Пре­по­доб­ный Дани­ил был сна­ча­ла вла­де­те­лем одно­го ост­ро­ва, по име­ни Нивер­ты, ина­че Вер­рои, нахо­див­ше­го­ся близ Гадира. Поль­зу­ясь счаст­ли­вым поло­же­ни­ем сво­е­го вла­де­ния на глав­ном в то вре­мя пути мор­ско­го пла­ва­ния, Дани­ил при­об­рел мно­го богат­ства; но, как вос­пи­тан­ный в…

Пре­по­доб­ный Дани­ил был сна­ча­ла вла­де­те­лем одно­го ост­ро­ва, по име­ни Нивер­ты, ина­че Вер­рои, нахо­див­ше­го­ся близ Гадира.

Поль­зу­ясь счаст­ли­вым поло­же­ни­ем сво­е­го вла­де­ния на глав­ном в то вре­мя пути мор­ско­го пла­ва­ния, Дани­ил при­об­рел мно­го богат­ства; но, как вос­пи­тан­ный в хри­сти­ан­ском бла­го­че­стии, он пред­по­чи­тал слу­жить Богу, неже­ли мам­моне (Мф.6:24), вожде­ле­ни­ям чело­ве­че­ским, – и нако­нец «и от все­го отка­зал­ся: всё почи­тая за сор, что­бы при­об­ре­сти Хри­ста» (Флп.3:8), оста­вил он власть и иму­ще­ство детям, а сам уда­лил­ся в Рим и там при­нял монашество.

Из Рима он отпра­вил­ся в Кон­стан­ти­но­поль, где бесе­до­вал с царя­ми Рома­ном и Кон­стан­ти­ном, у кото­рых испро­сил доз­во­ле­ния посе­тить Иерусалим.

В Иеру­са­ли­ме, покло­нив­шись свя­тым местам, Дани­ил при­нял от тамош­не­го пат­ри­ар­ха Хри­сто­ду­ла вели­кую схи­му с име­нем Сте­фа­на, но там же ему при­шлось пере­не­сти мно­го и доса­жде­ний и даже побо­ев от нече­сти­вых сарацын.

Отту­да он про­шел в Еги­пет; здесь он схва­чен был и поса­жен в тем­ни­цу, в кото­рой томил­ся, испы­ты­вая и голод и жаж­ду и вся­кие зло­стра­да­ния, с поса­жен­ны­ми вме­сте с ним дву­мя свя­щен­ни­ка­ми, в про­дол­же­ния шести месяцев.

После того прис­но­по­ми­на­е­мый свя­той пред­став­лен был Ами­ру еги­пет­ско­му, кото­рый воз­ло­жил на него тяже­лые око­вы и при­нуж­дал отречь­ся от Хри­ста; но свя­той остал­ся непо­ко­ле­бим и, не оби­ну­ясь с дерз­но­ве­ни­ем испо­ве­дал, что Гос­подь наш Иисус Хри­стос есть истин­ный Бог, за что и под­верг­ся мно­гим и раз­но­об­раз­ным стра­да­ни­ям, изне­мо­гая от кото­рых он и умер.

О кон­чине сво­ей Дани­ил полу­чил пред­воз­ве­ще­ния от Бога.

Тро­парь, глас 8

В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу: /​прии́м бо крест, после́довал еси́ Хри­сту́, /​и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо, /​прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней. /​/​Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне Дании́ле, дух твой.

Кондак, глас 2

Чистото́ю душе́вною боже́ственно вооружи́вся, /​и непреста́нные моли́твы /​я́ко копие́ вручи́в кре́пко, /​пробо́л еси́ бесо́вская ополче́ния. /​Дании́ле, о́тче наш, /​/​моли́ непреста́нно о всех нас.

Вели­ча­ние

Ублажа́ем тя, /​преподо́бне о́тче Дании́ле, /​и чтим святу́ю па́мять твою́, /​наста́вниче мона́хов /​/​и собесе́дниче А́нгелов.

Молит­ва пре­по­доб­но­му Дани­и­лу испо­вед­ни­ку, в схи­ме Стефану

О свяще́нная гла­во́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Дании́ле, не забу́ди убо́гих твои́х до кон­ца́, но помина́й нас все­гда́ во святы́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу: помя­ни́ ста́до твое́, е́же сам упа́сл еси́, и не забу́ди посеща́ти чад твои́х моли́ за ны, о́тче свяще́нный, за де́ти твоя́ духо́вныя, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́: не пре­мол­чи́ за ны ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя: помина́й нас недосто́йных у Престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся о нас ко Хри­сту́ Бо́гу, и́бо дана́ тебе́ бысть благода́ть за ны моли́тися. Не мним бо тя су́ща ме́ртва: а́ще бо те́лом и преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти жив сый пребыва́еши, не отступа́й от нас ду́хом, сохраня́я нас от стрел вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских, па́стырю наш до́брый. А́ще бо и моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима ви́дима есть все­гда́, но свята́я твоя́ ду́ша со а́нгельскими во́инствы, со безпло́тными ли́ки, с небе́сными си́лами, у престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи, досто́йно весели́тся, ве́дуще у́бо тя вои́стину и по сме́рти жи́ва су́ща, тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: моли́ся о нас Всеси́льному Бо́гу, о по́льзе душ на́ших, и испро­си́ нам вре́мя на покая́ние, да невозбра́нно пре́йдем от зем­ли́ на Не́бо, от мыта́рств же го́рьких, бесо́в возду́шных князе́й и от ве́чныя му́ки да изба́вимся, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы да бу́дем со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Хри­сту́: Ему́ же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Прор. Дани­и­ла и трех отро­ков: Ана­нии, Аза­рии и Миса­и­ла (600 г. до Р. Х.). Сщмч. Алек­сандра Саве­ло­ва пре­св. (1918) Сщмч. Нико­лая Бель­тю­ко­ва пре­св. (1918) Сщмч. Сер­гия Фло­рин­ско­го пре­св. (1918) Сщмч. Пет­ра Покров­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Иоан­на Зем­ля­но­го пре­св. (1937)

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму