30 декаб­ря. Пре­по­доб­ный Дани­ил испо­вед­ник, в схи­ме Стефан
Пре­по­доб­ный Дани­ил был сна­ча­ла вла­де­те­лем одно­го ост­ро­ва, по име­ни Нивер­ты, ина­че Вер­рои, нахо­див­ше­го­ся близ Гадира. Поль­зу­ясь счаст­ли­вым поло­же­ни­ем сво­е­го вла­де­ния на глав­ном в то вре­мя пути мор­ско­го пла­ва­ния, Дани­ил при­об­рел мно­го богат­ства; но, как вос­пи­тан­ный в…

Пре­по­доб­ный Дани­ил был сна­ча­ла вла­де­те­лем одно­го ост­ро­ва, по име­ни Нивер­ты, ина­че Вер­рои, нахо­див­ше­го­ся близ Гадира.

Поль­зу­ясь счаст­ли­вым поло­же­ни­ем сво­е­го вла­де­ния на глав­ном в то вре­мя пути мор­ско­го пла­ва­ния, Дани­ил при­об­рел мно­го богат­ства; но, как вос­пи­тан­ный в хри­сти­ан­ском бла­го­че­стии, он пред­по­чи­тал слу­жить Богу, неже­ли мам­моне (Мф.6:24), вожде­ле­ни­ям чело­ве­че­ским, – и нако­нец «и от все­го отка­зал­ся: всё почи­тая за сор, что­бы при­об­ре­сти Хри­ста» (Флп.3:8), оста­вил он власть и иму­ще­ство детям, а сам уда­лил­ся в Рим и там при­нял монашество.

Из Рима он отпра­вил­ся в Кон­стан­ти­но­поль, где бесе­до­вал с царя­ми Рома­ном и Кон­стан­ти­ном, у кото­рых испро­сил доз­во­ле­ния посе­тить Иерусалим.

В Иеру­са­ли­ме, покло­нив­шись свя­тым местам, Дани­ил при­нял от тамош­не­го пат­ри­ар­ха Хри­сто­ду­ла вели­кую схи­му с име­нем Сте­фа­на, но там же ему при­шлось пере­не­сти мно­го и доса­жде­ний и даже побо­ев от нече­сти­вых сарацын.

Отту­да он про­шел в Еги­пет; здесь он схва­чен был и поса­жен в тем­ни­цу, в кото­рой томил­ся, испы­ты­вая и голод и жаж­ду и вся­кие зло­стра­да­ния, с поса­жен­ны­ми вме­сте с ним дву­мя свя­щен­ни­ка­ми, в про­дол­же­ния шести месяцев.

После того прис­но­по­ми­на­е­мый свя­той пред­став­лен был Ами­ру еги­пет­ско­му, кото­рый воз­ло­жил на него тяже­лые око­вы и при­нуж­дал отречь­ся от Хри­ста; но свя­той остал­ся непо­ко­ле­бим и, не оби­ну­ясь с дерз­но­ве­ни­ем испо­ве­дал, что Гос­подь наш Иисус Хри­стос есть истин­ный Бог, за что и под­верг­ся мно­гим и раз­но­об­раз­ным стра­да­ни­ям, изне­мо­гая от кото­рых он и умер.

О кон­чине сво­ей Дани­ил полу­чил пред­воз­ве­ще­ния от Бога.

Тро­парь, глас 8

В тебе́, о́т­че, изве́ст­но спа­се́­ся, е́же по о́бра­зу: /​при­и́м бо крест, после́­до­вал еси́ Хри­сту́, /​и де́я учи́л еси́ пре­зи­ра́ти у́бо плоть, пре­хо́­дит бо, /​при­ле­жа́ти же о души́, ве́­щи без­сме́рт­ней. /​/​Те́м­же и со А́н­ге­лы сра́­ду­ет­ся, пре­по­до́бне Дани­и́­ле, дух твой.

Кондак, глас 2

Чисто­то́ю душе́в­ною боже́ствен­но воору­жи́в­ся, /​и непре­ста́н­ные моли́т­вы /​я́ко копи­е́ вру­чи́в кре́п­ко, /​про­бо́л еси́ бесо́в­ская опол­че́­ния. /​Дани­и́­ле, о́т­че наш, /​/​моли́ непре­ста́н­но о всех нас.

Вели­ча­ние

Убла­жа́ем тя, /​пре­по­до́бне о́т­че Дани­и́­ле, /​и чтим свя­ту́ю па́­мять тво­ю́, /​наста́в­ни­че мона́­хов /​/​и собе­се́д­ни­че А́нгелов.

Молит­ва пре­по­доб­но­му Дани­и­лу испо­вед­ни­ку, в схи­ме Стефану

О свя­ще́н­ная гла­во́, пре­по­до́бне о́т­че, преб­ла­же́нне а́вво Дани­и́­ле, не забу́­ди убо́­гих тво­и́х до кон­ца́, но поми­на́й нас все­гда́ во свя­ты­́х и бла­го­при­я́т­ных моли́твах к Бо́­гу: помя­ни́ ста́­до тво­е́, е́же сам упа́сл еси́, и не забу́­ди посе­ща́ти чад тво­и́х моли́ за ны, о́т­че свя­ще́н­ный, за де́ти тво­я́ духо́в­ныя, я́ко име́яй дерз­но­ве́­ние к Небе́с­но­му Царю́: не пре­мол­чи́ за ны ко Го́с­по­ду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́­щих тя: поми­на́й нас недо­сто́й­ных у Пре­сто́­ла Все­дер­жи́­те­ле­ва, и не пре­ста́й моля́­ся о нас ко Хри­сту́ Бо́­гу, и́бо дана́ тебе́ бысть бла­го­да́ть за ны моли́ти­ся. Не мним бо тя су́­ща ме́рт­ва: а́ще бо те́­лом и пре­ста́вил­ся еси́ от нас, но и по сме́р­ти жив сый пре­бы­ва́е­ши, не отсту­па́й от нас ду́­хом, сохра­ня́я нас от стрел вра́­жи­их и вся́кия пре́ле­сти бесо́в­ския и ко́з­ней диа́воль­ских, па́­сты­рю наш до́брый. А́ще бо и моще́й тво­и́х ра́ка пред очи́­ма на́­ши­ма ви́­ди­ма есть все­гда́, но свя­та́я тво­я́ ду́­ша со а́н­гель­ски­ми во́ин­ст­вы, со без­п­ло́т­ны­ми ли́ки, с небе́с­ны­ми си́­ла­ми, у пре­сто́­ла Все­дер­жи́­те­ле­ва пред­сто­я́­щи, досто́й­но весе­ли́т­ся, ве́­ду­ще у́бо тя вои́­сти­ну и по сме́р­ти жи́­ва су́­ща, тебе́ при­па́­да­ем и тебе́ мо́­лим­ся: моли́­ся о нас Все­си́ль­но­му Бо́­гу, о по́ль­зе душ на́­ших, и испро­си́ нам вре́­мя на пока­я́­ние, да невоз­бра́н­но пре́й­дем от зем­ли́ на Не́­бо, от мыта́рств же го́рь­ких, бесо́в воз­ду́ш­ных кня­зе́й и от ве́ч­ныя му́ки да изба́вим­ся, и Небе́с­на­го Ца́р­ствия насле́д­ни­цы да бу́­дем со все­́­ми пра́вед­ны­ми, от ве́ка уго­ди́в­ши­ми Го́с­по­ду на́­ше­му Иису́­су Хри­сту́: Ему́ же подо­ба́ет вся́кая сла́­ва, честь и покло­не́­ние, со Без­на­ча́ль­ным Его́ Отце́м, и с Пре­свя­ты­́м и Бла­ги́м и Живо­тво­ря́­щим Его́ Ду́­хом, ны́не и при­́с­но, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Прор. Дани­и­ла и трех отро­ков: Ана­нии, Аза­рии и Миса­и­ла (600 г. до Р. Х.). Сщмч. Алек­сандра Саве­ло­ва пре­св. (1918) Сщмч. Нико­лая Бель­тю­ко­ва пре­св. (1918) Сщмч. Сер­гия Фло­рин­ско­го пре­св. (1918) Сщмч. Пет­ра Покров­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Иоан­на Зем­ля­но­го пре­св. (1937)

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму