3 янва­ря. Бла­жен­ный Про­ко­пий, Хри­ста ради юро­ди­вый, Вятский
Бла­жен­ный Про­ко­пий, Хри­ста ради юро­ди­вый, Вят­ский, сын бла­го­че­сти­вых кре­стьян родил­ся в деревне Коря­кин­ской близ села Боби­но неда­ле­ко от гор. Хлы­но­ва в 1578 году в семье кре­стьян Мак­си­ма и Ири­ны Плуш­ко­вых. Роди­те­ли часто бра­ли с собой сына в…

Бла­жен­ный Про­ко­пий, Хри­ста ради юро­ди­вый, Вят­ский, сын бла­го­че­сти­вых кре­стьян родил­ся в

деревне Коря­кин­ской близ села Боби­но неда­ле­ко от гор. Хлы­но­ва в 1578 году в семье кре­стьян Мак­си­ма и Ири­ны Плуш­ко­вых. Роди­те­ли часто бра­ли с собой сына в поле, где одна­жды с ним слу­чи­лась беда.

В воз­расте 12 лет, он ехал вер­хом на лоша­ди. Вне­зап­но нале­те­ла буря и раз­дал­ся силь­ный удар гро­ма. Юно­ша упал с лоша­ди на зем­лю и лежал, как мерт­вый. Роди­те­ли при­нес­ли его домой и про­си­ли помо­щи у свя­ти­те­ля Нико­лая, ско­ро­го помощ­ни­ка в бедах. Вско­ре отрок при­шел в себя, но вел себя как безум­ный – «начал ризы своя на себе тер­за­ти и повер­га­ти на зем­лю и ходи­ти наг». Тогда роди­те­ли отве­ли сына в Успен­ский мона­стырь к преп. Три­фо­ну, кото­рый окро­пил его свя­той водой и силой молит­вы исцелил.

Вско­ре после это­го Про­ко­пий, по бла­го­сло­ве­нию роди­те­лей, пере­брал­ся в гор. Сло­бод­ской, где в тече­ние трех лет нес раз­лич­ные послу­ша­ния при Ека­те­ри­нин­ской церкви.

Когда же ему испол­ни­лось 20 лет и роди­те­ли заду­ма­ли женить сына, Про­ко­пий, взыс­куя дру­гой жиз­ни, поки­нул род­ной дом и ушел в гор. Хлы­нов, где по цер­ков­но­му пре­да­нию испро­сил у преп. Три­фо­на бла­го­сло­ве­ние на подвиг юродства.

Взяв на себя нелег­кий подвиг юрод­ства, он нес его в тече­ние 30 лет до самой смер­ти – тер­пел скор­би само­лю­бия, язви­мо­го то насмеш­ка­ми, то бра­нью, холод­но­стью людей; до смер­ти застав­лял стра­дать плоть свою и от недо­стат­ка пищи и от пере­мен пого­ды. При этом свя­той вся­че­ски скры­вал от людей свое подвиж­ни­че­ство. Толь­ко его духов­ник, свя­щен­ник Иоанн из хра­ма Воз­не­се­ния Гос­под­ня, знал его луч­ше, чем дру­гие – имен­но ему подвиж­ник испо­ве­до­вал­ся и здесь еже­не­дель­но при­ча­щал­ся Свя­тых Хри­сто­вых Тайн. Сво­ей кро­то­стью, сми­ре­ни­ем, нес­тя­жа­ни­ем он духов­но лечил гор­дых и свое­нрав­ных жите­лей гор. Хлынова.

Свя­той Про­ко­пий бла­жен­но почил 21 декаб­ря 1627 года 49-ти лет от роду и был погре­бен в Три­фо­но­ве мона­сты­ре, неда­ле­ко от прп. Три­фо­на Вятского.

Его мощи почи­ва­ют под соле­ей в южной части Успен­ско­го собо­ра. Почи­та­ние свя­то­го бла­жен­но­го Про­ко­пия нача­лось уже вско­ре после его кон­чи­ны, но осо­бую извест­ность при­об­ре­ло после того, как 3 мар­та 1666 года по его молит­вам и молит­вам прп. Три­фо­на Гос­подь подал исце­ле­ние житель­ни­це Сло­бод­ско­го уез­да Мар­фе, дол­гое вре­мя стра­дав­шей от тяже­ло­го неду­га – нака­нуне свя­тые яви­лись жен­щине в виде­нии и обе­ща­ли ей выздо­ров­ле­ние. В кон­це XVII века было состав­ле­но житие святого.

Тро­парь, глас 8

А́нгельски живя́ на зем­ли́ богоуго́дно, /​мно́гия ско́рби и тру­ды́ терпели́во неся́, /​доброде́тельми и дарова́ниями от Бо́га украси́вся, /​предвеща́я гряду́щая и исцеля́я боле́зни, /​безмо́лвно, непреста́нно моля́ся, /​юро́дствуя, скрыв дарова́ния своя́, /​ны́не наслажда́лся в селе́ниих святы́х, /​святы́й блаже́нне Проко́пие, /​/​моли́ Хри­ста́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак, глас 8

Мно́гою любо́вию к Бо́гу пламене́я, /​люб­ви́ и смире́нию люде́й безмо́лвно учи́л еси́, /​дея́нием бу́дущая явля́я, /​неду́ги и боле́зни цели́л еси́. /​На путь спасе́ния нас наста́ви, /​от язв грехо́вных исце­ли́, /​Проко́пие блаже́нне, /​/​о всех нас Хри­ста́ Бо́га моли́.

Вели­ча­ние

Велича́ем тя, /​святы́й блаже́нный Проко́пие, /​и чтим святу́ю па́мять твою́, /​ты бо мо́лиши о нас /​/​Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Молит­ва бла­жен­но­му Про­ко­пию, Хри­ста ради юродивому

О подви́жниче многотру́дный и кро́ткий, моли́твенниче усе́рдный и любвеоби́льный целе́бниче, святы́й блаже́нный Проко́пие! Гра́да Хлы́нова украше́ние, Вя́тския зем­ли́ Небе́сный моли́твенниче! Ки́я похва­лы́ принесе́м тебе́, свя́тче Бо́жий? Ка́ко воспое́м тя? То́кмо, моля́щеся тебе́, воспомина́ем ди́вныя по́двиги твоя́. Ты из де́тства Богоуго́дно пожи́л еси́, послуша́ние роди́телем и трудолю́бие явля́я. В во́зраст прише́д и услы́шав сло­ве­са́ Спаси́теля: «А́ще кто хо́щет по Мне ити́, да отве́ржется себе́ и во́змет крест свой и по Мне гряде́т» и: «Кто лю́бит ина́го па́че Мене́, не досто́ин есть Мене́», — ты, блаже́нне, послу́шен быв Христо́ву сло́ву, де́лом и жи́знию отвещава́я на за́поведи Его́, и ра́ди люб­ви́ к Нему́ все­го́ отре́клся, возлюби́л еси́ чисто­ту́ и целому́дрие, молча́нием уста́ загради́в, да непреста́нно умо́м с Бо́гом бесе́ду твори́ши и мо́лишися Ему́, и по сло́ву апо́стола Па́вла: «Мы бу́и Хри­ста́ ра́ди, вы же му́дри о Хри­сте́», — по́двиг осо́бый и многотру́дный восприня́л еси́, на ся явля́я себе́, я́ко безу́мна и юро́дива пред людь­ми́, ра́зум же соверше́н име́я, почита́я всех лу́чшими себе́ и в сем по́двизе до сме́рти пребы́л еси́. Ты, ра́нее всех к Боже́ственным слу́жбам при­хо­дя́, после́дним исходи́л еси́ из хра́ма; обхо­дя́ хра́мы гра́да, на па́пертех моли́лся еси́ днем и но́щию. Гла́дом и жа́ждою томя́ся, зной и мраз зи́мний тер­пя́, ма́ло прикрыва́я наго­ту́ свою́, босы́ми нога́ми по сне́гу ходи́л еси́, посмея́ние и бие́ние от люде́й неразу́мных тер­пя́, за оби́дчики моля́ся, с кля́твою преща́я духов­ни­ку́ сво­е­му́, да не откры́ет бесе́ду и по́двиг лю́дем. За таковы́я по́двиги Госпо́дь Бог просла́ви тя да́ром исцеле́ния боле́зней и неду́гов и предве́дения гряду́щаго: мно́гим бо предрека́л еси́ о́бразами гото́витися покая́нием к сме́рти, други́я же ра́достно воздвига́л еси́ от одра́ боле́зни, темни́чное заключе́ние или́ от него́ избавле́ние и о́бщия бе́дствия предвеща́я, призыва́л еси́ к покая́нию. Пред кончи́ною твое́ю, ю́же откры́ тебе́ Бог, те́ло твое́ сне́гом отира́я, омы́л еси́ и, мно́го моли́вся, почи́ от трудо́в пра́ведных, душе́ю же в Небе́сныя оби́тели от Бо́га прия́тый, отту́ду явля́лся еси́ с преподо́бным Три́фоном, да́руя исцеле́ния. Мо́лим тя, святы́й Проко́пие, я́ко име́я дерзнове́ние у Го́спода, испро­си́ нам жизнь ми́рную, от собла́знов и ко́зней диа́вольских изба́ви, храм сей, град наш и всю стра­ну́ на́шу сохра­ни́ в ми́ре, от враго́в защи­ти́, зем­ле́ плодоно́сие, возду́ха благорастворе́ние, вод освяще́ние, изоби́лие плодо́в и вся потре́бная для жи́зни сей да́руй лю́дем чту́щим тя и моля́щимся тебе́; нам и всем правосла́вным христиа́ном испро­си́ у Спаси́теля Хри­ста́ Бо́га в христиа́нских доброде́телех пребыва́ти, ве́ру и любо́вь к Бо́гу все­гда́ име́ти, с наде́ждою стреми́тися к жи́зни ве́чней; смире́ния и терпе́ния, кро́тости и воздержа́ния испо́лнитися; моли́тве неразсе́янней и непреста́нней научи́тися, христиа́нския кончи́ны жи́зни на́шея, безболе́зненны, ми́рны, с покая́нием и приобще́нием Христо́вых Та́ин сподо́битися, та́кожде и до́браго отве́та на Стра́шнем суди́лище Христо́вем, да твои́ми моли́твами огражда́еми и сопу́тствуеми, дости́гнем вожделе́нныя жи́зни ве́чныя в Ца́рствии Бо́жием, да та́мо вку́пе с тобо́ю и все́ми святы́ми сла́вим Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Пред­праздн­ство Рож­де­ства Хри­сто­ва. Мч. Иули­а­нии и с нею 500 мужей и 130 жен, в Нико­ми­дии постра­дав­ших (304). Свт. Пет­ра, митр. Киев­ско­го, Мос­ков­ско­го и всея Руси, чуд. (1326). Мц. блгв. кн. Иули­а­нии Вязем­ской (1406). Мч. Феми­сто­клея Мир­ли­кий­ско­го (251). Свт. Фила­ре­та, митр. Киев­ско­го (1857). Сщмч. Миха­и­ла Кисе­ле­ва пре­св. (1918). Сщмч. Сер­гия Цвет­ко­ва диак. (1937). Сщмч. Ники­ты, еп. Белев­ско­го (1938). Сщмч. Леон­тия Стро­ц­ю­ка диак. (1940).

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму