22 декаб­ря. Ико­на Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость”
На иконе Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость” изоб­ра­жен чело­век, моля­щий­ся на коле­нях перед ико­ной Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы. Ико­но­гра­фи­че­ским сюже­том для обра­за послу­жи­ло пре­да­ние об исце­ле­нии неко­е­го юно­ши от плот­ской стра­сти через свя­той образ Вла­ды­чи­цы Небес­ной, опи­сан­ное в сочи­не­нии…

На иконе Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость” изоб­ра­жен чело­век, моля­щий­ся на коле­нях перед ико­ной Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы. Ико­но­гра­фи­че­ским сюже­том для обра­за послу­жи­ло пре­да­ние об исце­ле­нии неко­е­го юно­ши от плот­ской стра­сти через свя­той образ Вла­ды­чи­цы Небес­ной, опи­сан­ное в сочи­не­нии свя­ти­те­ля Димит­рия Ростов­ско­го “Руно Оро­шен­ное”. Некий юно­ша, одер­жи­мый мно­ги­ми гре­ха­ми и ведя пороч­ную жизнь, имел обык­но­ве­ние молить­ся перед обра­зом Пре­чи­стой, про­из­но­ся архан­гель­ское при­вет­ствие: “Радуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою”. Одна­жды, соби­ра­ясь вновь на греш­ное дело, он вдруг уви­дел, что изоб­ра­же­ние Божи­ей Мате­ри на иконе ожи­ло, а у Боже­ствен­но­го Мла­ден­ца откры­лись и кро­во­то­чат язвы на руках и ногах, из реб­ра Его так­же тек­ла кровь. На вопрос пора­жен­но­го ужа­сом моло­до­го чело­ве­ка: “О Гос­по­жа, кто это сде­лал?” Бого­ро­ди­ца отве­ти­ла: “Ты и про­чие без­за­кон­ни­ки гре­ха­ми сво­и­ми вновь рас­пи­на­е­те Сына Мое­го”. Толь­ко тогда рас­кры­лась перед потря­сен­ным до глу­би­ны души юно­шей без­дна его гре­хо­па­де­ния, дол­го молил он в сле­зах Бого­ро­ди­цу и Спа­си­те­ля о поми­ло­ва­нии. Пре­чи­стая Дева не остав­ля­ла Сво­их молитв за греш­но­го юно­шу, пока Гос­подь Иисус Хри­стос не про­из­нес: “Ныне про­ща­ют­ся ему гре­хи Тебе ради”. Моло­дой чело­век оста­вил преж­нюю гре­хов­ную жизнь, стал жить чест­но и бла­го­че­сти­во и до кон­ца сво­их дней со сле­за­ми бла­го­да­рил Заступ­ни­цу рода чело­ве­че­ско­го, молит­ва­ми Кото­рой дана была ему не чаян­ная уже им радость про­ще­ния и остав­ле­ния грехов.

Вре­мя и место про­ис­хож­де­ния пер­во­об­ра­за неиз­вест­ны. В насто­я­щее вре­мя ико­на Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость” поль­зу­ет­ся боль­шим почи­та­ни­ем сре­ди веру­ю­щих, спис­ки с обра­за пре­бы­ва­ют почти в каж­дом пра­во­слав­ном хра­ме, хотя рас­про­стра­не­ние свя­той ико­ны в Москве нача­лось с сере­ди­ны XIX века.

Наи­бо­лее почи­та­е­мые ико­ны Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы “Неча­ян­ная Радость” пре­бы­ва­ют в хра­ме в честь этой ико­ны в Марьи­ной Роще, в церк­ви свя­то­го Фео­до­ра Стра­ти­ла­та близ Чисто­пруд­но­го буль­ва­ра. Одним из наи­бо­лее извест­ным и чти­мым спис­ком явля­ет­ся образ Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость”, нахо­дя­щий­ся у лево­го кли­ро­са в хра­ме в честь про­ро­ка Илии в Обы­ден­ном пере­ул­ке. Эта ико­на изна­чаль­но поме­ща­лась в Крем­ле, в малом хра­ме свя­тых рав­ноап­о­столь­ных Кон­стан­ти­на и Еле­ны, затем, после раз­ру­ше­ния церк­ви она была пере­да­на в храм Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва в Соколь­ни­ках. В смут­ные вре­ме­на туда сво­зи­ли все чудо­твор­ные и наи­бо­лее почи­та­е­мые ико­ны из раз­ру­шен­ных мос­ков­ских хра­мов. В Ильин­ский храм ико­на была пере­да­на в июне 1994 года. С тех пор к чудо­твор­но­му обра­зу Божи­ей Мате­ри в храм, кото­рый в наро­де назы­ва­ют хра­мом “Неча­ян­ной Радо­сти” при­бе­га­ют за помо­щью и уте­ше­ни­ем мно­го­чис­лен­ные верующие.

Тро­парь, глас 4

Днесь ве́р­нии лю́­дие /​духо́в­но тор­же­ству́ем, /​про­слав­ля́­ю­ще Засту́п­ни­цу усе́рд­ную ро́­да хри­сти­а́н­ска­го /​и при­те­ка́­ю­ще к пре­чи́­сто­му Ея́ о́бра­зу, взы­ва́ем си́­це: /​о, Пре­ми́­ло­сти­вая Вла­ды­́­чи­це Бого­ро́­ди­це, /​пода́ждь нам неча́ян­ную ра́­дость, /​обре­ме­не́н­ным гре­хи́ и скор­бь­ми́ мно́­ги­ми, /​и изба́ви нас от вся́ко­го зла, /​/​моля́­щи Сы́­на Тво­е­го́, Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го, спа­сти́ ду́­ши на́ша.

Кондак, глас 6

Не и́ма­мы ины­́я по́­мо­щи, /​не има́­мы ины­́я наде́ж­ды, /​ра́з­ве Тебе́, Вла­ды­́­чи­це. /​Ты нам помо­зи́, /​на Тебе́ наде́ем­ся /​и Тобо́ю хва́­лим­ся, /​Тво­и́ бо есмы́ раби́, /​/​да не постыди́мся.

Вели­ча­ние

Вели­ча́ем Тя, /​Пре­свя­та́я Де́во, /​Бого­из­бра́н­ная Отро­ко­ви́­це, /​и чтим о́браз Твой свя­ты­́й, /​и́м­же то́­чи­ши исце­ле́­ния /​/​всем с ве́рою притека́ющим.

Молит­ва Пре­свя­той Бого­ро­ди­це пред ико­ной Ее «Неча­ян­ная Радость»

О Пре­свя­та́я Де́во, Все­б­ла­га́­го Сы́­на Ма́ти Все­б­ла­га́я, гра́­да и свя­та́­го хра́­ма сего́ Покро­ви́­тель­ни­це, всех су́­щих во гре­се́х, ско́р­бех, беда́х и боле́з­нех ве́р­ная Пред­ста́­тель­ни­це и Засту́п­ни­це! При­и­ми́ моле́б­ное пе́­ние сие́ от нас, недо­сто́й­ных раб Тво­и́х, Тебе́ воз­но­си́­мое, и я́ко­же дре́в­ле гре́ш­ни­ка, на всяк день мно́­гаж­ды пред чест­но́ю ико́­ною Тво­е́ю моли́в­ша­го­ся, не пре­зре́­ла еси́, но даро­ва́­ла еси́ ему́ неча́ян­ную ра́­дость пока­я́­ния и пре­кло­ни́­ла еси́ Сы́­на Тво­е­го́ мно́­гим и усе́рд­ным к Нему́ хода́тай­ством к про­ще́­нию сего́ гре́ш­на­го и заблу́д­ша­го­ся, та́ко и ны́не не пре́зри моле́­ния нас, недо­сто́й­ных рабо́в Тво­и́х, и умо­ли́ Сы́­на Тво­е­го́ и Бо́­га на́­ше­го, да и всем нам, с ве́рою и уми­ле́­ни­ем покло­ня́­ю­щим­ся пред цель­бо­но́с­ным о́бра­зом Тво­и́м, да́ру­ет неча́ян­ную по кое­го́ж­до потре́­бе ра́­дость: гре́ш­ни­ком, погря́з­шим во глу­би­не́ зол и страсте́й, — все­де́й­ствен­ное вра­зум­ле́­ние, пока­я́­ние и спа­се́­ние; су́­щим в ско́р­бех и печа́­лех — уте­ше́­ние; обре­та́­ю­щим­ся в беда́х и озло́б­ле­ни­их — совер­ше́н­ное сих избы­́тие; мало­ду́ш­ным и нена­де́ж­ным — наде́ж­ду и тер­пе­́­ние; в ра́­до­сти и изоби́­лии живу́­щим — непре­ста́н­ное Бла­го­де́­те­лю Бо́­гу бла­го­да­ре́­ние; бе́д­ству­ю­щим — мило­се́р­дие; су́­щим в боле́з­ни и дол­го­не­ду́­жии и оста́в­лен­ным вра­ча́­ми — неча́е­мое исце­ле́­ние и укрепле́­ние; ижди́в­шим от неду́­га ум — ума́ воз­вра­ще́­ние и обнов­ле́­ние; отхо­дя́­щим в ве́ч­ную и нескон­ча́е­мую жизнь — па́­мять сме́рт­ную, уми­ле́­ние и сокру­ше́­ние о гре­се́х, дух бодр и тве́р­дую на мило­се́р­дие Суди­и́ наде́ж­ду. О Гос­по­же́ Пре­свя­та́я! Уми­ло­се́р­ди­ся о всех чту́­щих все­чест­но́е и́мя Тво­е́ и всем яви́ все­мо́щ­ный покро́в Твой и заступле́­ние: во бла­го­че́­стии, чисто­те́ и чест­не́м жи́­тель­стве пре­бы­ва́­ю­щия до скон­ча́­ния их во бла́­го­сти соблю­ди́; злы­́я бла́­ги сотво­ри́; заблу́жд­шия на путь пра́­вый наста́ви; вся́ко­му де́­лу бла­го́­му и Сы́­ну Тво­е­му́ уго́д­но­му спо­спе­ше­ству́й; вся́кое де́­ло зло́е и бого­про­ти́в­ное раз­ру­ши́; в недо­уме́­нии и тру́д­ных и опа́с­ных обсто­я́­ни­их обре­та́­ю­щим­ся незри́­мую по́­мощь и вра­зум­ле́­ние с Небе­се́ нис­по­сли́, от иску­ше́­ний, соб­ла́з­нов и поги́­бе­ли спа­си́, от всех злых чело­ве́к и от вра­го́в ви́­ди­мых и неви́­ди­мых защи­ти́ и сохра­ни́; пла́­ва­ю­щим спла́­вай, путе­ше́ству­ю­щим спу­те­ше́ствуй; су́­щим в ну́ж­де и гла́­де бу́­ди Пита́­тель­ни­ца; неиму́­щим кро́­ва и при­ста́­ни­ща бу́­ди покро́в и при­бе́­жи­ще; наги́м пода́ждь оде­я́­ние, оби́­ди­мым и непра́вед­но гони́­мым — заступле́­ние; кле­ве­ту́, поно­ше́­ние и хуле́­ние тер­пя́­щия незри́­мо оправ­да́й; кле­вет­ни­ки́ и хули́­те­ли пред все­́­ми обли­чи́; оже­сто­че́н­но враж­ду­́­ю­щим неча́е­мое пода́ждь при­ми­ре́­ние и всем нам — друг ко дру́­гу любо́вь, мир, и бла­го­че́­стие, и здра́вие с дол­го­де́н­стви­ем. Супру́­же­ства в люб­ви́ и еди­но­мы­́с­лии сохра­ни́; супру́­ги, во враж­де́ и раз­де­ле́­нии су́­щия, уми­ри́, соеди­ни́ я́ друг ко дру́­гу и поло­жи́ им сою́з люб­ве́ нераз­ру­ши́­мый; ма́­те­рем дето­ро­дя́­щим ско́рое пода́ждь раз­ре­ше́­ние, мла­де́н­цы вос­пи­та́й, ю́ныя уце­ло­му́д­ри, отве́р­зи им ум к вос­при­я́тию вся́ка­го поле́з­на­го уче́­ния, стра́­ху Бо́­жию, воз­дер­жа́­нию и тру­до­лю́­бию наста́ви; от дома́ш­ния бра́­ни и враж­ды́ еди­но­кро́в­ныя ми́ром и любо́вию огра­ди́; без­ма́­тер­них сиро́т бу́­ди Ма́­терь, от вся́ка­го поро́ка и скве́р­ны отвра­ти́ я́ и все­му́ бла­го́­му и бого­уго́д­но­му научи́, пре­льще́н­ныя же и во грех и нечи­сто­ту́ впа́д­шия, скве́р­ну гре­ха́ отъ­я́в­ши, из бе́зд­ны поги́­бе­ли изве­ди́; вдов бу́­ди Уте́­ши­тель­ни­ца и Помо́щ­ни­ца, ста́ро­сти бу́­ди жезл; от вне­за­́п­ныя сме́р­ти без пока­я́­ния всех нас изба́ви и всем нам хри­сти­а́н­скую кон­чи́­ну живо­та́ на́­ше­го, без­бо­ле́з­нен­ну, непо­сты­́д­ну, ми́р­ну и до́брый отве́т на Стра́ш­нем Суди́­щи Хри­сто́ве да́руй: пре­ста́в­ль­ши­я­ся в ве́­ре и пока­я́­нии от жити­я́ сего́ со А́н­ге­лы и все­́­ми свя­ты­́­ми жи́ти сотво­ри́; скон­ча́в­шим­ся вне­за­́п­ною сме́р­тию ми́­ло­сти­ва бы́ти Сы́­на Тво­е­го́ умо­ли́ и о всех усо́п­ших, и́же не и́мут сро́д­ни­ков, о упо­ко­е́­нии их Сы́­на Тво­е­го́ умо­ля́­ю­щих, Сама́ бу́­ди непре­ста́н­ная и те́­п­лая Моли́твен­ни­ца и Хода́та­и­ца: да вси на Небе­си́ и на зем­ли́ ве́­дят Тя, я́ко тве́р­дую и непо­сты­́д­ную Пред­ста́­тель­ни­цу ро́­да хри­сти­а́н­ска­го, и, ве́­ду­ще, сла́­вят Тя и Тобо́ю Сы́­на Тво­е­го́, с Без­на­ча́ль­ным Его́ Отце́м и Еди­но­су́щ­ным Его́ Ду́­хом, ны́не, и при­́с­но, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Зача­тие пра­вед­ной Анною Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы. Прор. Анны, мате­ри прор. Саму­и­ла (1100 г. до Р. Х.). Свт. Софро­ния, архи­еп. Кипр­ско­го (VI). Прп. Сте­фа­на Ново­си­я­те­ля (912). Сщмч. Вла­ди­ми­ра Вино­гра­до­ва пре­св. (1919) Сщмч. Вла­ди­ми­ра Джу­рин­ско­го пре­св. (1920) Мц. Евфро­си­нии Джу­рин­ской (1920). Сщмч. Васи­лия Яго­ди­на пре­св. (1937) Сщмч. Алек­сандра Бурав­це­ва пре­св. (1937)

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму