22 декаб­ря. Ико­на Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость”
На иконе Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость” изоб­ра­жен чело­век, моля­щий­ся на коле­нях перед ико­ной Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы. Ико­но­гра­фи­че­ским сюже­том для обра­за послу­жи­ло пре­да­ние об исце­ле­нии неко­е­го юно­ши от плот­ской стра­сти через свя­той образ Вла­ды­чи­цы Небес­ной, опи­сан­ное в сочи­не­нии…

На иконе Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость” изоб­ра­жен чело­век, моля­щий­ся на коле­нях перед ико­ной Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы. Ико­но­гра­фи­че­ским сюже­том для обра­за послу­жи­ло пре­да­ние об исце­ле­нии неко­е­го юно­ши от плот­ской стра­сти через свя­той образ Вла­ды­чи­цы Небес­ной, опи­сан­ное в сочи­не­нии свя­ти­те­ля Димит­рия Ростов­ско­го “Руно Оро­шен­ное”. Некий юно­ша, одер­жи­мый мно­ги­ми гре­ха­ми и ведя пороч­ную жизнь, имел обык­но­ве­ние молить­ся перед обра­зом Пре­чи­стой, про­из­но­ся архан­гель­ское при­вет­ствие: “Радуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою”. Одна­жды, соби­ра­ясь вновь на греш­ное дело, он вдруг уви­дел, что изоб­ра­же­ние Божи­ей Мате­ри на иконе ожи­ло, а у Боже­ствен­но­го Мла­ден­ца откры­лись и кро­во­то­чат язвы на руках и ногах, из реб­ра Его так­же тек­ла кровь. На вопрос пора­жен­но­го ужа­сом моло­до­го чело­ве­ка: “О Гос­по­жа, кто это сде­лал?” Бого­ро­ди­ца отве­ти­ла: “Ты и про­чие без­за­кон­ни­ки гре­ха­ми сво­и­ми вновь рас­пи­на­е­те Сына Мое­го”. Толь­ко тогда рас­кры­лась перед потря­сен­ным до глу­би­ны души юно­шей без­дна его гре­хо­па­де­ния, дол­го молил он в сле­зах Бого­ро­ди­цу и Спа­си­те­ля о поми­ло­ва­нии. Пре­чи­стая Дева не остав­ля­ла Сво­их молитв за греш­но­го юно­шу, пока Гос­подь Иисус Хри­стос не про­из­нес: “Ныне про­ща­ют­ся ему гре­хи Тебе ради”. Моло­дой чело­век оста­вил преж­нюю гре­хов­ную жизнь, стал жить чест­но и бла­го­че­сти­во и до кон­ца сво­их дней со сле­за­ми бла­го­да­рил Заступ­ни­цу рода чело­ве­че­ско­го, молит­ва­ми Кото­рой дана была ему не чаян­ная уже им радость про­ще­ния и остав­ле­ния грехов.

Вре­мя и место про­ис­хож­де­ния пер­во­об­ра­за неиз­вест­ны. В насто­я­щее вре­мя ико­на Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость” поль­зу­ет­ся боль­шим почи­та­ни­ем сре­ди веру­ю­щих, спис­ки с обра­за пре­бы­ва­ют почти в каж­дом пра­во­слав­ном хра­ме, хотя рас­про­стра­не­ние свя­той ико­ны в Москве нача­лось с сере­ди­ны XIX века.

Наи­бо­лее почи­та­е­мые ико­ны Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы “Неча­ян­ная Радость” пре­бы­ва­ют в хра­ме в честь этой ико­ны в Марьи­ной Роще, в церк­ви свя­то­го Фео­до­ра Стра­ти­ла­та близ Чисто­пруд­но­го буль­ва­ра. Одним из наи­бо­лее извест­ным и чти­мым спис­ком явля­ет­ся образ Божи­ей Мате­ри “Неча­ян­ная Радость”, нахо­дя­щий­ся у лево­го кли­ро­са в хра­ме в честь про­ро­ка Илии в Обы­ден­ном пере­ул­ке. Эта ико­на изна­чаль­но поме­ща­лась в Крем­ле, в малом хра­ме свя­тых рав­ноап­о­столь­ных Кон­стан­ти­на и Еле­ны, затем, после раз­ру­ше­ния церк­ви она была пере­да­на в храм Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва в Соколь­ни­ках. В смут­ные вре­ме­на туда сво­зи­ли все чудо­твор­ные и наи­бо­лее почи­та­е­мые ико­ны из раз­ру­шен­ных мос­ков­ских хра­мов. В Ильин­ский храм ико­на была пере­да­на в июне 1994 года. С тех пор к чудо­твор­но­му обра­зу Божи­ей Мате­ри в храм, кото­рый в наро­де назы­ва­ют хра­мом “Неча­ян­ной Радо­сти” при­бе­га­ют за помо­щью и уте­ше­ни­ем мно­го­чис­лен­ные верующие.

Тро­парь, глас 4

Днесь ве́рнии лю́дие /​духо́вно торжеству́ем, /​прославля́юще Засту́пницу усе́рдную ро́да христиа́нскаго /​и притека́юще к пречи́стому Ея́ о́бразу, взыва́ем си́це: /​о, Преми́лостивая Влады́чице Богоро́дице, /​пода́ждь нам неча́янную ра́дость, /​обремене́нным гре­хи́ и скор­бь­ми́ мно́гими, /​и изба́ви нас от вся́кого зла, /​/​моля́щи Сы́на Тво­е­го́, Хри­ста́ Бо́га на́шего, спа­сти́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 6

Не и́мамы ины́я по́мощи, /​не има́мы ины́я наде́жды, /​ра́зве Тебе́, Влады́чице. /​Ты нам помо­зи́, /​на Тебе́ наде́емся /​и Тобо́ю хва́лимся, /​Твои́ бо есмы́ раби́, /​/​да не постыди́мся.

Вели­ча­ние

Велича́ем Тя, /​Пресвята́я Де́во, /​Богоизбра́нная Отрокови́це, /​и чтим о́браз Твой святы́й, /​и́мже то́чиши исцеле́ния /​/​всем с ве́рою притека́ющим.

Молит­ва Пре­свя­той Бого­ро­ди­це пред ико­ной Ее «Неча­ян­ная Радость»

О Пресвята́я Де́во, Всеблага́го Сы́на Ма́ти Всеблага́я, гра́да и свята́го хра́ма сего́ Покрови́тельнице, всех су́щих во гресе́х, ско́рбех, беда́х и боле́знех ве́рная Предста́тельнице и Засту́пнице! При­и­ми́ моле́бное пе́ние сие́ от нас, недосто́йных раб Твои́х, Тебе́ возноси́мое, и я́коже дре́вле гре́шника, на всяк день мно́гажды пред честно́ю ико́ною Твое́ю моли́вшагося, не презре́ла еси́, но дарова́ла еси́ ему́ неча́янную ра́дость покая́ния и преклони́ла еси́ Сы́на Тво­е­го́ мно́гим и усе́рдным к Нему́ хода́тайством к проще́нию сего́ гре́шнаго и заблу́дшагося, та́ко и ны́не не пре́зри моле́ния нас, недосто́йных рабо́в Твои́х, и умо­ли́ Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га на́шего, да и всем нам, с ве́рою и умиле́нием поклоня́ющимся пред цельбоно́сным о́бразом Твои́м, да́рует неча́янную по коего́ждо потре́бе ра́дость: гре́шником, погря́зшим во глу­бине́ зол и страсте́й, — вседе́йственное вразумле́ние, покая́ние и спасе́ние; су́щим в ско́рбех и печа́лех — утеше́ние; обрета́ющимся в беда́х и озло́блениих — соверше́нное сих избы́тие; малоду́шным и ненаде́жным — наде́жду и терпе́ние; в ра́дости и изоби́лии живу́щим — непреста́нное Благоде́телю Бо́гу благодаре́ние; бе́дствующим — милосе́рдие; су́щим в боле́зни и долгонеду́жии и оста́вленным врача́ми — неча́емое исцеле́ние и укрепле́ние; ижди́вшим от неду́га ум — ума́ возвраще́ние и обновле́ние; отходя́щим в ве́чную и несконча́емую жизнь — па́мять сме́ртную, умиле́ние и сокруше́ние о гресе́х, дух бодр и тве́рдую на милосе́рдие Судии́ наде́жду. О Гос­по­же́ Пресвята́я! Умилосе́рдися о всех чту́щих всечестно́е и́мя Твое́ и всем яви́ всемо́щный покро́в Твой и заступле́ние: во благоче́стии, чисто­те́ и честне́м жи́тельстве пребыва́ющия до сконча́ния их во бла́гости соблю­ди́; злы́я бла́ги сотво­ри́; заблу́ждшия на путь пра́вый наста́ви; вся́кому де́лу благо́му и Сы́ну Тво­е­му́ уго́дному споспешеству́й; вся́кое де́ло зло́е и богопроти́вное раз­ру­ши́; в недоуме́нии и тру́дных и опа́сных обстоя́ниих обрета́ющимся незри́мую по́мощь и вразумле́ние с Небе­се́ нис­посли́, от искуше́ний, собла́знов и поги́бели спа­си́, от всех злых челове́к и от враго́в ви́димых и неви́димых защи­ти́ и сохра­ни́; пла́вающим спла́вай, путеше́ствующим спутеше́ствуй; су́щим в ну́жде и гла́де бу́ди Пита́тельница; неиму́щим кро́ва и приста́нища бу́ди покро́в и прибе́жище; наги́м пода́ждь одея́ние, оби́димым и непра́ведно гони́мым — заступле́ние; кле­ве­ту́, поноше́ние и хуле́ние терпя́щия незри́мо оправда́й; кле­вет­ни­ки́ и хули́тели пред все́ми обли­чи́; ожесточе́нно вражду́ющим неча́емое пода́ждь примире́ние и всем нам — друг ко дру́гу любо́вь, мир, и благоче́стие, и здра́вие с долгоде́нствием. Супру́жества в люб­ви́ и единомы́слии сохра­ни́; супру́ги, во враж­де́ и разделе́нии су́щия, уми­ри́, соеди­ни́ я́ друг ко дру́гу и поло­жи́ им сою́з люб­ве́ неразруши́мый; ма́терем детородя́щим ско́рое пода́ждь разреше́ние, младе́нцы воспита́й, ю́ныя уцелому́дри, отве́рзи им ум к восприя́тию вся́каго поле́знаго уче́ния, стра́ху Бо́жию, воздержа́нию и трудолю́бию наста́ви; от дома́шния бра́ни и враж­ды́ единокро́вныя ми́ром и любо́вию огра­ди́; безма́терних сиро́т бу́ди Ма́терь, от вся́каго поро́ка и скве́рны отвра­ти́ я́ и все­му́ благо́му и богоуго́дному научи́, прельще́нныя же и во грех и нечи­сто­ту́ впа́дшия, скве́рну гре­ха́ отъя́вши, из бе́здны поги́бели изве­ди́; вдов бу́ди Уте́шительница и Помо́щница, ста́рости бу́ди жезл; от внеза́пныя сме́рти без покая́ния всех нас изба́ви и всем нам христиа́нскую кончи́ну живо­та́ на́шего, безболе́зненну, непосты́дну, ми́рну и до́брый отве́т на Стра́шнем Суди́щи Христо́ве да́руй: преста́вльшияся в ве́ре и покая́нии от жития́ сего́ со А́нгелы и все́ми святы́ми жи́ти сотво­ри́; сконча́вшимся внеза́пною сме́ртию ми́лостива бы́ти Сы́на Тво­е­го́ умо­ли́ и о всех усо́пших, и́же не и́мут сро́дников, о упокое́нии их Сы́на Тво­е­го́ умоля́ющих, Сама́ бу́ди непреста́нная и те́плая Моли́твенница и Хода́таица: да вси на Небе­си́ и на зем­ли́ ве́дят Тя, я́ко тве́рдую и непосты́дную Предста́тельницу ро́да христиа́нскаго, и, ве́дуще, сла́вят Тя и Тобо́ю Сы́на Тво­е­го́, с Безнача́льным Его́ Отце́м и Единосу́щным Его́ Ду́хом, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Зача­тие пра­вед­ной Анною Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы. Прор. Анны, мате­ри прор. Саму­и­ла (1100 г. до Р. Х.). Свт. Софро­ния, архи­еп. Кипр­ско­го (VI). Прп. Сте­фа­на Ново­си­я­те­ля (912). Сщмч. Вла­ди­ми­ра Вино­гра­до­ва пре­св. (1919) Сщмч. Вла­ди­ми­ра Джу­рин­ско­го пре­св. (1920) Мц. Евфро­си­нии Джу­рин­ской (1920). Сщмч. Васи­лия Яго­ди­на пре­св. (1937) Сщмч. Алек­сандра Бурав­це­ва пре­св. (1937)

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму