17 сен­тяб­ря. Обре­те­ние мощей свя­ти­те­ля Иоаса­фа, епи­ско­па Бел­го­род­ско­го (1911)
Спу­стя 2 года по погре­бе­нии св. Иоаса­фа неко­то­рые из духов­ных чинов Бел­го­род­ско­го кафед­раль­но­го собо­ра, зная свя­тую жизнь архи­пас­ты­ря, тай­но пошли в его усы­паль­ни­цу и откры­ли гроб. При этом не толь­ко тело свя­ти­те­ля было нетлен­ным во всех…

Спу­стя 2 года по погре­бе­нии св. Иоаса­фа неко­то­рые из духов­ных чинов Бел­го­род­ско­го кафед­раль­но­го собо­ра, зная свя­тую жизнь архи­пас­ты­ря, тай­но пошли в его усы­паль­ни­цу и откры­ли гроб. При этом не толь­ко тело свя­ти­те­ля было нетлен­ным во всех сво­их соста­вах, но и к самым одеж­дам его, покро­ву и само­му гро­бу не кос­ну­лось даже малей­шее тле­ние, хотя и чув­ство­ва­лась доста­точ­ная сырость в воз­ду­хе при откры­тии скле­па. Слух об этом вско­ре рас­про­стра­нил­ся повсю­ду, и стал при­вле­кать ко гро­бу свя­ти­те­ля мно­гих недуж­ных, кото­рые по совер­ше­нии пани­хид о пре­ста­вив­шем­ся свя­ти­те­ле допус­ка­е­мы были к нетлен­ным мощам его, и по вере сво­ей полу­ча­ли исцеления.

Так жил, так тру­дил­ся на ниве Хри­сто­вой, под­ви­зал­ся подви­гом доб­рым и почил в Гос­по­де Бел­го­род­ский свя­ти­тель Иоасаф, вели­кий све­точ пра­во­слав­но-хри­сти­ан­ской веры.

Тро­парь, глас 3

Cвя­ти́­те­лю Хри­сту́ Бо́­гу воз­лю́б­ленне, /​пра́ви­ло ве́­ры и о́браз мило­се́р­дия лю́­дем был еси́, /​бде́­ни­ем же, посто́м и моли́т­вою, /​я́ко све­ти́ль­ник пре­све́т­лый, про­си­я́л еси́ /​и про­сла́в­лен от Бо́­га яви́л­ся еси́: /​те́­лом у́бо в нетле́­нии почи­ва́я, /​ду́­хом же Пре­сто́­лу Бо́­жию пред­сто­я́, /​чуде­са́ пре­сла́в­ная исто­ча́е­ши. /​моли́ Хри­ста́ Бо́­га, /​да утвер­ди́т нас в Пра­во­сла́вии и бла­го­че́­стии /​/​и Спа­се́т ду́­ши на́ша.

Кондак, глас 8

Мно­го­раз­ли́ч­ныя по́­дви­ги жити­я́ тво­е­го́ кто испо­ве́сть? /​Мно­го­об­ра́з­ныя ми́­ло­сти Бо́­жия, тобо́ю явле́н­ныя, кто исчи́с­лит? /​Дерз­но­ве́­ние же тво­е́ у Пре­чи́­стыя Бого­ро́­ди­цы и Все­ще́дра­го Бо́­га до́б­ре ве́­ду­ще, /​во уми­ле́­нии сер­де́ч­нем зове́м ти: /​не лиши́ и нас тво­е­я́ по́­мо­щи и заступле́­ния, /​/​свя­ти́­те­лю Хри­сто́в и чудо­тво́р­че Иоаса́фе.

Вели­ча­ние

Вели­ча́ем тя, /​свя­ти́­те­лю о́т­че Иоаса́­фе, /​и чтим свя­ту́ю па́­мять тво­ю́, /​ты бо мо́­ли­ши о нас /​/​Хри­ста́ Бо́­га на́шего.

Молит­ва свя­ти­те­лю Иоаса­фу Белгородскому

О свя­ти́­те­лю Хри­сто́в Иоаса́­фе, чудо­тво́р­че Бело­гра́д­ский! Ве́ру­ем гре́ш­нии и недо­сто́й­нии, я́ко о́чи Гос­по́д­ни на пра́вед­ных и у́ши Его́ на моли́тву их, и того́ ра́­ди к моли́твам тво­и́м при­бе­га́ем и хода́тай­ства тво­е­го́ за нас про́­сим, по гла­го́­лу апо́столь­ско­му упо­ва́­ю­ще, я́ко любы́ тво­е­я́ нико­ли́­же отпа­да­е́т. Во гре­се́х и боле́з­нех на́­ших льну куря́­ще­му­ся и тро́­сти сокру­ше́н­ней упо­до́­би­хом­ся, и, а́ще живе́м, ми́­ло­стию Бо́­га живе́м и за моли́т­вы пра́вед­ник Его́. При­к­ло­ни́ у́бо и ты, о́т­че пра́ведне, се́рд­це тво­е́ к моле́­нию на́­ше­му, и пред­ста́­тель­ством тво­и́м даждь ро́­ду хри­сти­а́н­ско­му от Го́с­по­да мир и бла­го­сло­ве́­ние. Пра­во­сла́вие укре­пи́, напа­де́­ния же лука́в­ну­ю­щих и без­за­ко́н­ных на це́р­ковь Бо́­жию отже­ни́. Умо­ли́ Отца́ Небе́с­на­го изба́ви­ти­ся нам от наше́ствия вра́­же­ска­го, от меж­до­усо́­бий же и смя­те́­ний наро́д­ных, от губи́­тель­ных пове́трий и смер­то­но́с­ныя я́з­вы, от гла́­да, огня́, пото́­па и ины­́х бед и обсто­я́­ний. Испро­си́ у Хри­ста́ Бо́­га душа́м на́­шим кре́­пость и теле­се́м на́­шим потре́б­ное здра́вие, боле́з­нем же исце­ле́­ние: хро­мы­́м хож­де́­ние, сле­пы­́м про­зре́­ние, раз­сла́б­лен­ным утвер­жде́­ние, печа́ль­ным уте­ше́­ние и от всех скор­бе́й избав­ле́­ние. Отпа́д­шыя же лозы́ Хри­сто́­вы ве́тви па́ки с то́ю соеди­ни́, ея́­же и сам при­ча́ст­ник бы́ти спо­до́­бил­ся еси́, да та́ко про­сла́вит­ся тобо́ю пре­чест­но́е и вели­ко­ле́­пое и́мя Бо́­га на́­ше­го, Отца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха, ны́не и при­́с­но и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Прор. Бого­вид­ца Мои­сея (XVI в. до Р. Х.). Сщмч. Вави­лы, еп. Вели­кой Антио­хии, и с ним трех отро­ков: Урва­на, При­ли­ди­а­на, Еппо­ло­ния и мате­ри их Хри­сто­ду­лы (251) Ико­ны Божи­ей Мате­ри «Неопа­ли­мая Купи­на» (1680). Свт. Мит­ро­фа­на, еп. Воро­неж­ско­го (2‑е обре́­те­ние, 1964; пере­нес. мощей, 1989; служ­бу зри 23 нояб­ря). Ново­му­че­ни­ков Коло­мен­ска­го духов­на­го учи­ли­ща. Мц. Ерми­о­нии, дще­ри ап. Филип­па диак. (ок. 117) Мч. Вави­лы Нико­ми­дий­ско­го и с ним 84 отро­ков (IV). Мчч. Фео­до­ра, Миа­на, Иули­а­на и Кио­на (305 – 311). Прмч. Пар­фе­ния, игум. Кизи­л­таш­ско­го (1866). Сщмч. Пет­ра, митр. Даб­ро-Бос­ний­ско­го (1941; серб.). Собор Воро­неж­ских свя­тых. Сщмч. Гри­го­рия (Лебе­де­ва), еп. Шлис­сель­бург­ско­го (1937). Сщмч. Сер­гия, еп. Нарв­ско­го (1937). Сщмч. Пав­ла Васи­льев­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Иоан­на Васи­лев­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Нико­лая Лебе­де­ва пре­св. (1937) Сщмч. Нико­лая Сре­тен­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Иоан­на Ромаш­ки­на пре­св. (1937) Сщмч. Нико­лая Хво­ще­ва пре­св. (1937) Сщмч. Пет­ра Лебе­дин­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Миха­и­ла Бого­род­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Илии Измай­ло­ва пре­св. (1937) Прмч. Сте­фа­на (Кус­ко­ва) иером. (1937) Мч. Васи­лия Ежо­ва (1937). Мч. Пет­ра Лон­с­ко­ва (1937). Мч. Сте­фа­на Митюш­ки­на (1937). Мч. Алек­сандра Бло­хи­на (1937). Мц. Еле­ны Чер­но­вой (1943).

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму