17 октяб­ря. Обре­те­ние мощей свя­ти­те­ля Гурия, архи­епи­ско­па Казан­ско­го († 1563), и Вар­со­но­фия, епи­ско­па Твер­ско­го († 1576)
Обре­те­ние мощей свя­ти­те­ля Гурия, архи­епи­ско­па Казан­ско­го и Вар­со­но­фия, епи­ско­па Твер­ско­го про­изо­шло в Каза­ни, 4/​17 октяб­ря 1595 года. При стро­и­тель­стве новой камен­ной церк­ви в честь Пре­об­ра­же­ния Гос­под­ня в Спа­со-Пре­об­ра­жен­ском мона­сты­ре, осно­ван­ном свя­ти­те­лем Вар­со­но­фи­ем, у алтар­ной сте­ны преж­не­го…

Обре­те­ние мощей свя­ти­те­ля Гурия, архи­епи­ско­па Казан­ско­го и Вар­со­но­фия, епи­ско­па Твер­ско­го про­изо­шло в Каза­ни, 4/​17 октяб­ря 1595 года. При стро­и­тель­стве новой камен­ной церк­ви в честь Пре­об­ра­же­ния Гос­под­ня в Спа­со-Пре­об­ра­жен­ском мона­сты­ре, осно­ван­ном свя­ти­те­лем Вар­со­но­фи­ем, у алтар­ной сте­ны преж­не­го дере­вян­но­го хра­ма были выко­па­ны гро­бы с тела­ми свя­ти­те­лей. Необыч­ность вида нетлен­ных гро­бов испол­ни­ла свя­ти­те­ля Гер­мо­ге­на бла­го­го­вей­ным дерз­но­ве­ни­ем открыть гро­бы при боль­шом сте­че­нии наро­да. Сам свя­ти­тель Гер­мо­ген так опи­сы­ва­ет это собы­тие: “Виде­хом диво, его же не наде­я­хом­ся. – Рака бо свя­та­го бе пол­на бла­го­ухан­на мира, как чистой воды, мощи же свя­та­го Гурия ввер­ху мира, яко губа ноша­ху­ся. Нетле­ни­ем бо ода­ри Бог чест­ное и мно­го­труд­ное его тело, яко и ныне зрит­ся все­ми. Ток­мо мало верх­ния губы тле­ние кос­ну­ся, про­чие же его уды целы быша, ничем же невре­ди­мы. Ося­за­хом же и погре­баль­ные ризы его и бяху креп­ки зело. Потом же открых­ом раку пре­по­доб­на­го Вар­со­но­фия и виде­хом: мно­гим нетле­ни­ем почте­ни от Бога мощи свя­та­го Вар­со­но­фия. К ногам пре­по­доб­на­го тле­ние кос­ну­ся, но оба­че не ток­мо кости не раз­ру­ше­ны, но креп­ки бяху зело и ника­ко­же сла­бо­сти в соста­ве иму­ще, яко же и Гурию свя­ти­те­лю. И погре­баль­ныя ризы також­де, яко и Гурию пре­по­доб­но­му, новых креп­чае”. Мно­гие боль­ные исце­ли­лись, пома­зав­шись свя­тым миром, исте­кав­шим от мощей свя­ти­те­ля Гурия.

В Ико­но­пис­ном Под­лин­ни­ке под 4/​17 октяб­ря ска­за­но: “Гурий подо­би­ем сед, бра­да, аки Васи­лия Кеса­рий­ско­го, в шап­ке, в омо­фо­ре, в руках Еван­ге­лие, риза свя­ти­тель­ская. Вар­со­но­фий подо­би­ем над­сед, бра­да, аки Гури­е­ва, на конец раз­дво­и­лась, в шап­ке, риза свя­ти­тель­ская, омо­фор и Евангелие”

Тро­парь, глас 3

Пе́рвии учи́телие пре́жде те́мному, /​ны́не же све́тлому и новопросвеще́нному гра́ду Каза́ни, /​пе́рвии возвести́телие пути́ спаси́тельнаго, /​и́стиннии храни́телие апо́стольских преда́ний, /​стол­пи́ непоколеби́мии, благоче́стия учи́телие /​и Правосла́вия наста́вницы, Гу́рие и Варсоно́фие, /​Влады́ку всех моли́те /​/​мир вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Кондак Гурию, глас 4

Чу́вственныя стра́сти победи́в, /​чистото́ю, я́ко со́лнце, возсия́л еси́, /​чи́сто житие́ до кон­ца сохрани́в, /​и от неве́рия в ве́ру мно́гих ко Хри­сту приве́л еси́, /​и Того́ ра́ди от Бо́га нетле́нием почте́н был еси́ /​и чуде­сы́ удивля́ем. /​Мо́лим тя, святи́телю Гу́рие, /​моли́твами твои́ми от бед изба́ви нас, да зове́м ти: /​/​ра́дуйся, о́тче преди́вный, гра́ду Каза́ни похва­ла́ и утвержде́ние.

Кондак Вар­со­но­фию, глас 6

Воздержа́нием те́ло ду́ху порабо́тив, /​ду́шу же равноа́нгельну сотвори́л еси́, /​Сего́ ра́ди святи́тельства са́ном почте­ся, /​чи́сте Чисте́йшему предстои́ши. /​Моли́ Хри­ста́ Бо́га, святи́телю, /​спа­сти́ лю́ди твоя́, свя́те, /​да вси вопие́м ти: /​ра́дуйся, о́тче преподо́бне Варсоно́фие, /​/​гра́ду на́шему Каза́ни похва­ла́ и утвержде́ние.

Вели­ча­ние

Велича́ем вас, /​святи́телие вели́ции Гу́рие и Варсоно́фие, /​и чтим святу́ю па́мять ва́шу, /​вы бо мо́лите о нас /​/​Хри­ста́ Бо́га на́шего.

Молит­ва свя­ти­те­лю Гурию, архи­епи­ско­пу Казанскому

Святи́телю о́тче Гу́рие, пред­стоя́ свяще́нной ра́ке многоцеле́бных моще́й твои́х, мо́лим тя усе́рдно бы́ти все­гда́ и вез­де́ на́шим хода́таем, засту́пником и покрови́телем. Исхода́тайствуй па́стве твое́й мир, тиши­ну́, благоде́нствие, здра́вие и спасе́ние. Бу́ди постоя́нным на́шим засту́пником от всех враго́в, ви́димых и неви́димых: покрыва́й нас от нахожде́ния всех бед, напа́стей и скор­бей, па́че же от искуше́ний вра­га́ те́мнаго. Предстоя́щим же зде и моля́щимся испро­си́ у Го́спода Бо́га вся, я́же ко спасе́нию сво­е­му́ они́ про́сят у Него́ в свои́х ну́ждах и ско́рбях, да все мы с тобо́ю прославля́ем всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молит­ва свя­ти­те­лю Вар­со­но­фию, епи­ско­пу Тверскому

Прини́кни, святи́телю Варсоно́фие, с Го́рних селе́ний на притека́ю­щих к тебе́ и вон­ми́ моле́нию их, умо­ли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам, е́же ко спасе́нию на́шему мы про́сим от Него́ при святы́х моща́х твои́х. Умо­ли́ Го́спода Бо́га дарова́ти стране́ на́шей кре́пкий и ненару­ши́мый мир, благочи́ние, просвеще́ние умо́в и серде́ц и зем­ли́ плодоно́сие, па́стырем — святы́ню, зако́ном — пра́вду и си́лу, военача́льником — му́дрость и непобеди́мое му́жество, градонача́льником — суд, во́инству — пре́данность оте́честву и неодоли́мую хра́брость, всем же правосла́вным христиа́ном — здра́вие и благоче́стие. Сохраня́й нас от всех наве́тов вра́жиих, да сло́вом и де́лом прославля́ется Всесвято́е и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В этот день свя­тая Цер­ковь так­же празд­ну­ет память:

Сщмч. Иеро­фея, еп. Афин­ско­го (I). Сщмч. Пет­ра Капе­то­лий­ско­го (III – IV). Блгв. кн. Вла­ди­ми­ра Яро­сла­ви­ча Нов­го­род­ско­го, чуд. (1052) Прп. Аммо­на, затв. Печер­ско­го, в Дальн. пещ. (XIII) Прп. Пио­ра, затв. Печер­ско­го, в Дальн. пещ. (XIII) Св. Сте­фа­на Щиля­но­ви­ча (1515; серб.). Собор Казан­ских свя­тых. Мчч. Гаия, Фав­ста, Евсе­вия и Хери­мо­на (III). Мцц. Дом­ни­ны и дще­рей ее Вири­неи (Веро­ни­ки) и Проску­дии (Про­сдо­ки; 305 – 306). Прп. Аммо­на Еги­пет­ско­го (ок. 350). Прп. Пав­ла Препро́стого (IV). Прпп. Елла­дия и Они­си­ма Печер­ских, в Ближ. пещ. (XII – XIII) Мчч. Давик­та (Адавк­та) и дще­ри его Кал­ли­сфе­нии (IV). Сщмч. Димит­рия Воз­не­сен­ско­го пре­св. (1918) Сщмч. Нико­лая Вере­ща­ги­на пре­св. (1937) Сщмч. Миха­и­ла Твер­дов­ско­го пре­св. (1937) Сщмч. Иако­ва Бобы­ре­ва пре­св. (1937) Сщмч. Тихо­на Архан­гель­ско­го пре­св. (1937) Прмч. Васи­лия (Цвет­ко­ва) архим. (1937) Испц. Хио­нии Архан­гель­ской (1945).

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму