15 фев­ра­ля. СРЕТЕНИЕ ГОСПОДА НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА
В празд­ник Сре­те­ния Гос­под­ня Цер­ковь вос­по­ми­на­ет важ­ное собы­тие в зем­ной жиз­ни Гос­по­да наше­го Иису­са Хри­ста (Лк. 2, 22 – 40). В 40‑й день по рож­де­нии Богом­ла­де­нец был при­не­сен в Иеру­са­лим­ский храм – центр рели­ги­оз­ной жиз­ни бого­из­бран­но­го наро­да. По…

В празд­ник Сре­те­ния Гос­под­ня Цер­ковь вос­по­ми­на­ет важ­ное собы­тие в зем­ной жиз­ни Гос­по­да наше­го Иису­са Хри­ста (Лк. 2, 22 – 40). В 40‑й день по рож­де­нии Богом­ла­де­нец был при­не­сен в Иеру­са­лим­ский храм – центр рели­ги­оз­ной жиз­ни бого­из­бран­но­го наро­да. По зако­ну Мои­се­е­ву (Лев. 12) жен­щине, родив­шей мла­ден­ца муж­ско­го пола, в про­дол­же­ние 40 дней было запре­ще­но вхо­дить в храм Божий. После это­го сро­ка мать при­хо­ди­ла в храм с мла­ден­цем, что­бы при­не­сти Гос­по­ду бла­го­дар­ствен­ную и очи­сти­тель­ную жерт­ву. Пре­свя­тая Дева, Матерь Божия, не име­ла нуж­ды в очи­ще­нии, ибо неис­ку­со­муж­но роди­ла Источ­ник чисто­ты и свя­то­сти, но по глу­бо­ко­му сми­ре­нию Она под­чи­ни­лась пред­пи­са­нию закона.

В то вре­мя жил в Иеру­са­ли­ме пра­вед­ный ста­рец Симе­он. Ему было откро­ве­ние, что он не умрет, пока не уви­дит Хри­ста Спа­си­те­ля. По вну­ше­нию свы­ше, бла­го­че­сти­вый ста­рец при­шел в храм в то вре­мя, когда Пре­свя­тая Бого­ро­ди­ца и пра­вед­ный Иосиф при­нес­ли туда Мла­ден­ца Иису­са, что­бы испол­нить закон­ный обряд. Бого­при­и­мец Симе­он взял Богом­ла­ден­ца на руки, и бла­го­сло­вив Бога, изрек про­ро­че­ство о Спа­си­те­ле мира: “Ныне отпус­ка­ешь раба Тво­е­го, Вла­ды­ка, по сло­ву Тво­е­му с миром, ибо виде­ли очи мои спа­се­ние Твое, кото­рое Ты уго­то­вал пред лицем всех наро­дов, свет к про­све­ще­нию языч­ни­ков и сла­ву наро­да Тво­е­го Изра­и­ля” (Лк. 2, 29 – 32). Пре­свя­той Деве пра­вед­ный Симе­он ска­зал: “Се лежит Сей на паде­ние и на вос­ста­ние мно­гих в Изра­и­ле и в пред­мет пре­ре­ка­ний, и Тебе Самой ору­жие прой­дет душу, да откро­ют­ся помыш­ле­ния мно­гих сер­дец” (Лк. 2, 35).

В хра­ме была так­же 84-лет­няя вдо­ви­ца Анна про­ро­чи­ца, дочь Фану́илова, “кото­рая не отхо­ди­ла от хра­ма, постом и молит­вой слу­жа Богу день и ночь. И она в то вре­мя, подой­дя, сла­ви­ла Гос­по­да и гово­ри­ла о Нем (Богом­ла­ден­це) всем, ожи­дав­шим избав­ле­ния в Иеру­са­ли­ме” (Лк. 2, 37 – 38). До Рож­де­ства Хри­сто­ва все пра­вед­ные мужи и жены жили верой в Гря­ду­ще­го Мес­сию Спа­си­те­ля мира и ожи­да­ли Его при­ше­ствия. Послед­ние пра­вед­ни­ки ухо­дя­ще­го Вет­хо­го Заве­та пра­вед­ный Симе­он и Анна про­ро­чи­ца удо­сто­и­лись встре­тить в хра­ме Носи­те­ля Ново­го Заве­та, в Лице Кото­ро­го уже встре­ти­лись Боже­ство и человечество.

Празд­ник Сре­те­ния Гос­под­ня отно­сит­ся к древ­ней­шим празд­ни­кам хри­сти­ан­ской Церк­ви. Извест­но, что в день это­го тор­же­ства про­из­но­си­ли про­по­ве­ди свя­ти­те­ли Мефо­дий Патар­ский, Кирилл Иеру­са­лим­ский, Гри­го­рий Бого­слов, Амфи­ло­хий Ико­ний­ский, Гри­го­рий Нис­ский, Иоанн Зла­то­уст. Но, несмот­ря на ран­нее про­ис­хож­де­ние, этот празд­ник до VI века совер­шал­ся не так торжественно.

В 528 году, при импе­ра­то­ре Юсти­ни­ане (527 – 565), Антио­хию постиг­ло бед­ствие – зем­ле­тря­се­ние, от кото­ро­го погиб­ло мно­го наро­да. За этим несча­стьем после­до­ва­ло дру­гое. В 544 году появи­лась моро­вая язва, уно­сив­шая еже­днев­но по несколь­ко тысяч чело­век. В эти дни все­на­род­но­го бед­ствия одно­му из бла­го­че­сти­вых хри­сти­ан было откры­то, что­бы празд­но­ва­ние Сре­те­ния Гос­под­ня совер­шать тор­же­ствен­нее. Когда в день Сре­те­ния Гос­под­ня было совер­ше­но все­нощ­ное бде­ние и крест­ный ход, бед­ствия в Визан­тии пре­кра­ти­лись. В бла­го­дар­ность Богу, Цер­ковь в 544 году уста­но­ви­ла празд­но­вать Сре­те­ние Гос­подне торжественнее.

Мно­ги­ми пес­но­пе­ни­я­ми укра­си­ли празд­ник цер­ков­ные пес­но­твор­цы: в VII веке – свя­ти­тель Андрей, архи­епи­скоп Крит­ский, и в VIII веке – свя­ти­тель Кос­ма, епи­скоп Маи­ум­ский, пре­по­доб­ный Иоанн Дамас­кин, свя­ти­тель Гер­ман, Пат­ри­арх Кон­стан­ти­но­поль­ский, в IХ веке – свя­ти­тель Иосиф Сту­дит, архи­епи­скоп Солунский.

С собы­ти­ем Сре­те­ния Гос­под­ня свя­за­на ико­на Пре­свя­той Бого­ро­ди­цы, име­ну­е­мая “Умяг­че­ние злых сер­дец”, или “Симео­но­во про­ре­че­ние”, кото­рую необ­хо­ди­мо отли­чать от ико­ны “Семи­стрель­ная”.

Ико­на “Симео­но­во про­ре­че­ние” сим­во­ли­зи­ру­ет испол­не­ние про­ро­че­ства пра­вед­но­го стар­ца Симео­на: “Тебе Самой ору­жие прой­дет душу” (Лк. 2, 35).

Тро­парь, глас 1

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, /​из Тебе́ бо воз­сия́ Со́лнце Пра́вды – Христо́с, Бог наш, /​просвеща́яй су́щия во тьме. /​Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный, /​прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших, /​да́рующаго нам воскресе́ние.

Кондак, глас 1

Утро́бу Деви́чу освяти́вый Рождество́м Твои́м /​и ру́це Симео́не благослови́вый, /​я́коже подоба́ше, предвари́в, /​и ны́не спасл еси́ нас, Хри­сте́ Бо́же, /​но уми­ри́ во бране́х жи́тельство /​и укре­пи́ лю́ди, и́хже возлюби́л еси́, Еди́не Человеколю́бче.

Вели­ча­ние

Велича́ем Тя, /​Живода́вче Хри­сте́, /​и чтим Пречи́стую Ма́терь Твою́, /​Е́юже по зако́ну /​ны́не прине́слся еси́ в храм Госпо́день.

Молит­ва пер­вая ко Гос­по­ду наше­му Иису­су Христу

Го́споди Иису́се Хри­сте́, Единоро́дный Сы́не и Сло́ве Бо́жий, дре́вле во проро́цех Ви́денный, я́коже зерца́лом в гада́нии, в после́док же дний сих пло́тию от Пресвяты́я Де́вы Мари́и нетле́нно рожде́нный и в четыредеся́тный день сей во Святи́лище во сре́тение все­му́ ми́ру от Тоя́, я́ко Младе́нец руконоси́м, явле́нный и во объя́тиях пра́веднаго Симео́на во спасе́ние всем су́щим от Ада́ма носи́мый! Коль пресла́вно и пресве́тло Твое́ на руку́ Богома́тери во храм Госпо́день принесе́ние и от свята́го ста́рца Боже́ственное сре́тение Твое́! Днесь Небе­са́ веселя́тся и ра́дуется зем­ля́, я́ко ви́дена бы́ша ше́ствия Твоя́, Бо́же, ше́ствия Бо́га на́шего Царя́, И́же во Святе́м. Дре́вле Моисе́й восхо́дит ви́дети сла́ву Твою́, но не возмо́же уви́дити Лица́ Тво­е­го́, зане́ яви́л еси́ ему́ то́чию за́дняя Своя́. В пресве́тлый же день сей Сре́тения Тво­е­го́ Ты яви́л еси́ Себе́ челове́ком во святи́лище, сия́я неизрече́нным Све́том Боже­ства́, да вку́пе с Симео́ном ви́дят Тя лице́м к лицу́ и рука́ми да ося́жут Тя, и восприе́мше во объя́тия своя́, да позна́ют Тя Бо́га во пло́ти прише́дша. Сего́ ра́ди прославля́ем неизрече́нное снисхожде́ние и ве́лие человеколю́бие Твое́, я́ко прише́ствием Твои́м дарова́л еси́ ны́не небе́сную ра́дость па́дшему дре́вле ро́ду челове́чу: Ты бо пра́ведным судо́м Свои́м изгна́л еси́ прароди́тели на́ша из рая́ сла́дости в мир сей, ны́не же поми́ловал еси́ нас и па́ки отве́рзл нам ра́йския оби́тели и обрати́л еси́ пла́ч наш на ра́дость, да па́дший Ада́м к тому́ уже́ не стыди́тся Тебе́ за преслуша́ние и да не бу́дет скрыва́тися Лица́ Тво­е­го́, Тобо́ю призыва́емый, я́ко Ты прише́л еси́ ны́не, да во́зьмеши на Себе́ грех его́, да омы́еши его́ Свое́ю Кро́вию и да облече́ши его́ на́га су́ща в ри́зу спасе́ния и оде́жду весе́лия и украси́ши его́, я́ко неве́сту красото́ю. Нам же всем Боже́ственное Твое́ Сре́тение воспомина́ющим, сподо́би с му́дрыми де́вами изы́ти на Сре́тение Твое́, Небе́сному Жени­ху́ на́шему, с горя́щими свети́льниками ве́ры, люб­ви́ и чисто­ты́, да улицезри́м оча́ми ве́ры Боже́ственное Лице́ Твое́, да восприи́мем Тя в душе́вныя объя́тия своя́, и да понесе́м Тя в се́рдце свое́м во вся дни живо­та́ сво­е­го́, да бу́деши нам в Бо́га и мы в лю́дие Твои́. В после́дний же и стра́шный день прише́ствия Тво­е­го́, егда́ вси святи́и изы́дут на после́днее и вели́кое Сре́тение Твое́ на возду́се, сподо́би и нам усре́сти Тя, да та́ко все­гда́ с Го́сподем бу́дем. Сла́ва милосе́рдию Тво­е­му́, сла́ва Ца́рствию Тво­е­му́, сла́ва смотре́нию Тво­е­му́, Еди́не Человеколю́бче, я́ко Твое́ есть Ца́рство, и Си́ла, и Сла́ва со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молит­ва вто­рая ко Пре­свя­тей Вла­ды­чи­це Богородице

О, Пресвята́я, Небе́сною чистото́ю сия́ющая Де́во, Кро́ткая голу́бице, Нескве́рная А́гнице, ми́ру Блага́я Помо́шнице, Ма́ти Хри­ста́ Бо́га на́шего! Ты еси́ нача́ло, среди́на и коне́ц ны́нешния ра́дости на́шея, я́ко из Тебе́ воз­сия́ Со́лнце Пра́вды Христо́с Бог наш и Того́ при­нес­ла́ еси́ на святы́х объя́тиях Свои́х в четыредеся́тный день сей во Святи́лище на сре́тение на́ше и на ра́дость и спасе́ние все­му́ ми́ру. Сего́ ра́ди и ублажа́ем и прославля́ем Тя, я́ко Ты еси́ Ски́ние Бо́га с челове́ки Богосло́вом Предзри́мая, Е́юже Бог всели́ся с на́ми, да мы лю́дие Его́ бу́дем! Ты еси́ Дверь Небе́сная Иезекии́лем Предрече́нная, Е́юже отверзо́шася па́ки нам вхо́ды в ра́йския оби́тели. Ты еси́ Ле́ствице Высо́кая, Иа́ковом Предви́димая, Е́юже сни́де Бог на зе́млю и Мо́сте, преводя́й су́щия от зем­ли́ на Не́бо. Те́мже мо́лим Тя, взира́юще, я́ко вошла́ еси́ во Святи́лище, нося́щи Огнь Небе́сный рука́ма Свои́ма, Бо́га, Благода́тная. Огне́м моли́твы Тво­ея́ попа­ли́ огнь страсте́й на́ших, да изба́вимся ве́чнаго огня́ гее́нскаго. Во Святи́лище при­шла́ еси́ очище́ния ра́ди зако́ннаго, очище́ния не тре́бующая, я́ко Де́ва Чи́стая и сим научи́ нас ка́ко подоба́ет нам храни́ти себе́ в целому́дрии и чисто­те́ и с каковы́м смире́нием подоба́ет нам провожда́ти по́двиг де́вства, па́мятуя, ка́ко Ты, превы́ше Херуви́м Су́щая, ста́ла еси́ на ме́сте нечи́стых жен. Ты, о, Ма́ти Пресвята́я, Сама́ су́щи Боговмести́мый храм Бо́жий при­нес­ла́ еси́ в це́рковь зако́нную Превожделе́наго Сы́на Тво­е­го́, Хри­ста́ Бо́га на́шего, сподо́би и нам па́че все­го́ на зем­ли́ люби́ти хра́мы Сы́на Тво­е­го́, посеща́ти я во вся дни живо­та́ на́шего, зре́ти та́мо кра­со­ту́ Госпо́дню, я́ко лу́чше еди́н день примета́тися во дво́рех Госпо́дних, па́че не́же жи́ти в селе́ниих гре́шничих. Наипа́че же да́руй нам, Пречи́стая, я́ко же Симео́ну, неосужде́нно носи́ти Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га на́шего в серде́чных объя́тиях свои́х, егда́ прича́стницы бу́дем Пречи́стаго Те́ла и Кро́ви Его́, и помо­зи́ нам тогда́ сугу́бо храни́ти себе́ во святы́не и стра́хе Бо́жиим, да не растли́м храм пло́ти на́шея. И та́ко вы́ну срета́юще, о Богома́ти, Сы́на Тво­е­го́ в сердца́х и душа́х на́ших, да сподо́бимся моли́твами Твои́ми дости́гнути и блаже́ннаго о́наго Сре́тения Госпо́дня на возду́се, егда́ со все́ми святы́ми вы́ну бу́дем сла́вити и воспева́ти Пресвято́е И́мя Его́ со Отце́м и Святы́м Ду́хом и Твое́ ми́лостивое предста́тельство ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Фотографии

Икона Пресвятой Богородицы «Почаевская»

Ис­то­рия этой чу­до­твор­ной ико­ны Бо­го­ма­те­ри нераз­рыв­но свя­за­на с По­ча­ев­ским мо­на­сты­рём в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы (Укра­и­на). На го­ре, где ныне рас­по­ло­же­на Успен­ская По­ча­ев­ская лав­ра, в 1240 го­ду по­се­ли­лись два ино­ка.

Расписание богослужений

Помочь нашему храму

Написать письмоПомощь храму